V.26 säger hej då..

2014



Jag tycker alltid att lördagar är lika sorgliga. Att se eleverna lasta sina hästar, sätta sig i bilen och åka hemåt. Gården ekar seriöst tomt när alla lämnar.. Världens bästa V.26 lämnar med många skratt och en fantastisk vecka bakom sig (för oss ledare iaf, hoppas att eleverna har lika positiv syn som vi har, haha!). Gänget som var här för tredje året i rad nu, som jag lärde känna när jag själv var helt ny i jobbvärlden i Skyrup (och fantastiskt okunnig om man jämför med nu), och som jag idag har lyckats få följa tre år i rad. Lägg ihop dessa människor med ett helt nytt gäng individer som alla är störtsköna och passar som handen i handsken in i gänget. Det kan ju inte bli annat än en toppenvecka! Usch vad känslosam jag blir.. Men det beror bara på en sak kära vänner.

Denna vecka var min sista vecka i Skyrup i sommar. Jag vet att sommaren nyss börjat, men i år blev det så. Ett nytt jobb väntar på mig på måndag, så nya äventyr ska man nu ge sig ut på. Det är verkligen med skräckblandad förtjusning som man lämnar gården imorgon bitti, shit, man älskar ju ändå Skyrup och allt vad Skyrup innebär. Kommer särskilt sakna alla fantastiska kollegor som man nu lämnar, men jag vet att Team AW aldrig dör ut, vi fördes liksom samman i en neutral miljö och hittade varandra direkt. Även om namnet AW har utgått så är det det vi alltid kommer att vara; Team AW, soulmates i landet Narnia, där verkligen ALLT kan hända!

Från och med imorgon ska jag alltså få prova på en riktig sommar.. Den som kompisarna alltid pratat om, med sol, bad, strandkvällar och mys på lilla torg i Malmö. Den världen har jag aldrig riktigt förstått, när folk börjar prata om det så ser jag mest ut som ett frågetecken och svarar: va? För sommaren innebär ju att jaga Hamilton över gårdsplanen, att uppfostra ponnyer, ha grillkväll i hällregn vid finjasjön och så mycket kaos att ingen ens kan föreställa sig. DET är sommar för mig. Det känns konstigt att nu ge sig på något annat, något nytt helt okänt liv! Men någongång måste man väl.

Dock säger jag inte hej då imorgon, utan på återseende, för jag hoppas innerligt att jag hinner med Skyrup någon vecka nästa sommar. Det är ju verkligen 'The place to be'!

/Sabina











 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?