Up and rollin'

2014



Godmorgon världen! Eller ja, Skyrups världen kanske. Sommaren har nu kickat igång på allvar, och det vet ni ju vad det betyder? Skyrup fylls återigen med hästar och elever enda till bristningsgränsen för att alla arbeta mot att bli lite bättre ryttare (eller hästar(?)). På elevsidan är det dock lite tomt hittills, men igårkväll kom en stor hästleverans så jag får nöja mig med de sålänge. Förutom hästarna är här annars väldigt lugnt, det är i princip jag, Ronny, Anders och Jenny som far runt och försöker organisera och fixa. Lite hönsgård kan man nog kalla det, men bra blir det(!), så tillvägagångssättet spelar ju inte så stor roll då, hehe!

Asså på tal om bra? Årets hästmaterial = W-O-W! Hästarna känns fräscha, fulla med energi och nytillskotten lyser upp hagarna med sin egna glans. Förtillfället står alla och njuter i våra gräshagar, kan säga att de som anlände igårkväll nog var gladast på stället. Men den som var gladast var nog utan tvekan Alma, Alma som oftast inte tar ett steg för mycket i onödan satte av i fullt sken flera varv runt sommarhagen. Man hade ju utan tvekan kunnat stå och hänga vid stohagen i flera timmar igår, om tiden hade funnits vill säga!

Annars har morgonen idag innehållit full fart, jag har redan lyckats göra mig själv halvt invalid (eller, jag själv var kanske inte helt sanningsenligt) Och skapat lite allmänt kaos hör och var! Tur att VQ kommer i eftermiddag och håller mig sällskap (och ordnar till kaoset jag skapar, hehe) hon lär ju få ta över provridningen av våra nya hästar i eftermiddag iaf!

Nu landade Anna in på gården, så får väl försöka uppdatera mig om vad som händer och vad som ska göras! Lovar (nästan) mer uppdatering ikväll!

Nu är vi snart igång, Sveriges ledande träningsläger år 2014! Välkomna 😃

/Sabina





Emma

Bara 3 dagar kvar nu!!
Woop woop!
Flodhästen och jag gör Skåne osäkert!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?