Livet som invalid

2014



Livet som invalid kan uppfattas som både skönt och frustrerande! De senaste dagarna har jag ju hoppat på kryckor, alternativt haltat fram runt gården och försökt hjälpa till på mitt sätt..

Det positiva med att vara invalid är att man får en personlig assistent. VQ har (snäll som hon är) fått ha den rollen de senaste dagarna, stackaren har fått släpa min packning över hela gården (och packat ihop den!) och bara vara lite allmänt service!

Men det negativa är helt klart inte värt VQ som personlig assistent..! Jag har fått krupp av att bara sitta och vara värdelös när alla andra jobbar. Jag har i princip suttit på en stol och pekat, dirigerat och gett order. Om man har en bitch varning? Oh ja! Tror inte att man är särskilt populär i Skyrup just nu, haha!

Dock har jag lyckats få ganska mycket kontorsarbete avklarat, vilket är skönt! Sitter då inlåst i Annas hus och varvar SCC arbete med att skriva ord på olika papper till Annas söner. Erik var så himla gullig häromdagen när han skulle bokstavera sitt namn; 'E' 'E' 'A' 'TAK'. Haha! Det krävs lite mer övning där ja!

Här får ni två invalidbilder på mina fötter! Haha!



/Sabina








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?