"Boom" sa det och bomben är släppt

2014



Hej igen!

Nu var det ett tag sedan jag bloggade här. Duktiga ambitiösa Sabina har blåst liv i bloggen efter vintern och här är mitt bidrag. 

Bör kanske presentera mig för nya läsare och för att fräscha upp gamla läsares minnen. Madde heter jag och har precis haft lyxfrukost i klackar, blivit plåtad i klänning, sprungit ett maratonlopp, sjungit och dansat på en lastbil, blivit dränkt i öl, fått gosedjur i present och lagt ner hela studiebidraget på en mössa. Jag har helt enkelt tagit studenten! Jobbade förra sommaren i Skyrup och nu är jag taggad till tusen för att ge järnet i sommar i Skåne. Bor gör jag i huvudstaden med stort S och tar mig till och från Skyrup med fjärrtåg (som jag sitter på just nu). 

Internutbildningen blev avklarad när bomben släpptes på gården (läs: deltagarna anlände) och i samma veva begav sig både jag och två av nytillskotten, Lina och My, hemåt. Kvar på anläggningen blev de tappra och starka Sabina, Lovisa, Vq och Carolina. För att inte glömma Joanna som åker Skåne runt för att hämta upp deltagare som kommit hit från när och fjärran. 

Dessa kommer bli vecka 25 ungdomsledare med undantag för Vq som försvinner iväg till Stockholm. 
Lägerveckan kunde inte ha börjat bättre med pigga och glada hästar samt ett strålande väder. Trots bus i hagen under natten för unghästarnas del  (tur att vi inte är kvällströtta) så är helheten fulländad för anläggningens första intryck. 

Det är med ett leende på läpparna som jag lämnar Skyrup idag - för jag vet att jag redan är tillbaka på lördag igen!

Här har vi mig och Skyrups sockertopp  (som gärna smakar ALLT)!

- Vissa märkte säkert att jag inte presenterade mig med ett utan mina många smeknamn som jag fick förra sommaren. Ett nytt är snart i rullning "Mads", men det lär bli fler. Som sagt: kärt barn har många namn. 

// Madde










 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?