Äventyren avlöser varandra

2014



1. Sabina och jag ligger och drar oss i sängarna och jag kikar ut genom fönstret för att bestämma mig för shorts eller mjukisar. Helt plötsligt står det en häst framför hingsthagen fridfullt betande. Inget konstigt med det, tänkte jag tills att jag insåg a) ingen människa i sikte b) det är ingen av våra hästar c) hur kom den lös? och d) någon måste fånga den! Innan jag hunnit avsluta meningen om att Sabina (som var påklädd) måste ut och fånga en häst kommer Lovisa springandes med grimma och grimskaft från tävlingsstallet. Tyvärr hade hästen andra planer och valde att ge Lovisa ett joggingpass kl6.45 på morgonen. På bilden ser vi en morgonpigg häst och en morgontrött ungdomsledare + en tuff brud till höger.
2. Mitt från ingenstans frågar kommer ett nödrop om att vi behöver knipsa upp ett lås. Ronny förklarar att vi ska använda oss utav bågsågen. Sagt och gjort. Efter mycket slit på min lediga förmiddag lyckades vi såga metall och rädda de inlåsta nycklarna. På bilden ser vi trofén (söndersågat lås) och bilden är så skev att skåpen till vänster ser ut att vara bästa kompisar med lutande tornet i Pisa.
 
//Madde








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?