Kontorsjobb vs. Skyrup

2014



1. Den största skillnaden på Skyrup och kontorsjobb måste vara förmågan att klona sig.. På ett kontor anses det stressigt när man har en uppgift man måste få klart, samtidigt som telefonen ringer och någon står vid skrivbordet med en fråga. Yeah right säger jag.. Prova passa Erik och Axel när de försöker slå ihjäl varandra över lego, samtidigt som hovslagaren kommer, en elev ramlar av och slår sig, Hamilton springer lös på området och två stycken obokade provridningar knackar på dörren. Mitt i detta inser du att gården är tom så när som på din kollega som redan lagar unghästhagen som de söta små hästarna har tagit i sönder. DÄR kallar vi mycket att göra på samma gång. Seriöst., ge mig en utmaning!

2. Tidsuppfattningar. Jag kan ju inte neka att det är skönt att ha ett jobb som man slutar fem, och när det står fem på schemat, då slutar man verkligen fem! I Skyrup har man ju arbetstider som inte riktigt går att skriva ner på papper (främst för att strukturen =0..). Dock har Skyrup mysfaktor deluxe när man sitter och pratar och myser med eleverna i sovsalen klockan 22!

3. Livet utanför. I Skyrup lever jag (och lär ut till familj och vänner) efter regeln att livet utanför Skyrup existerar inte. Detta för att varken tiden eller energin finns för att ens orka bry sig. Mina vänner har lärt sig den hårda vägen att det i Skyrup kan ta över 4 dagar innan de får svar på ett sms. Som kontorsråtta ger kafferasterna ett perfekt tillfälle att få reda på det som man råkade missa i tidningen på morgonen. Det var nog längesedan jag var såhär uppdaterad om omvärlden och levande under en sommar för mina vänner! De tycker det är rena lyxen om jag svarar på ett sms inom 3 timmar, haha!

Så omställningen är stor, men Skyrup kommer ju alltid vara Skyrup. Vackra fantastiska Skyrup. Landet Narnia där ingenting är omöjligt, där 'the sky is the limit'. Inget kan någonsin mäta sig med det! 

/Sabina












 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?