Idag har vi taggade ledare

2014



För vi ska få visa vad vi går för på Pay&Jumpen till häst! Det händer väldigt sällan att vi får chansen att sitta upp och hoppa banan som våra duktiga elever gör på tävlingen. Våra egna hästar brukar vila som inte går, men idag har vi tre stycken hästar som vill flyga fram över hinderna. Mycket spännande!
Startlistorna är uppsatta i stallarna och det känns som ett bra startfält. Eleverna har tränat på att hoppa just bana denna vecka vilket är nyttigt. Som tävlingsryttare måste man orka hålla uppe koncentrationen och fokuset under hela banan. Vilket betyder att oavsett ifall man fick ett stopp på hinder nr 2 ska det inte påverka resten av banan. Det gäller att göra om göra rätt. En viktig egenskap är att kunna sålla bort onödig information från omgivningen så att fokuset och energin läggs på rätt saker.
 
Ikväll dyker det upp två nya ungdomsledare, Lina och My, som VQ och jag tänkt att trycka in i det andra rummet i ledarstugan så att förkylningen från v26 utrotas. Det ska bara städas först. Sedan när gården är tom och tipptopp rullar vi iväg mot destination Hässleholm med en mellanlandning på McDonken. Vi har tänkt fortsätta med lördagstrenden vi startade förra helgen att gå på bio. Vår tänkta film är Förr eller Senare exploderar jag. Helst av allt vill jag se 22 Jump Street, men de andra vill heller gråta än skratta. (Fast alla vet att komedier är bättre än drama).
 
Här har vi en supersnygg bild från gårdagens grillning på stranden.
 
//Madde
Jag i Jofa-hjälm, en salig blandning av rena kläder och min tappra springare.
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?