Bad, hagel och trötta barn

2014



Uppdateringen har inte varit den bästa från oss Stockholmare...
Men idag är jag (Elsa) ledig fram till 17, så passar på att skriva ett nu.
 
Gårdagen invegs med en bruten arm utav en Camp B elev som trillade av när dom "bara skulle ut och skritta".
Junior Camp red ut med Madde och Tinnie i täten och jag låg sist med Marmeladen.
Tinnie som är världens största och gått i täten hur många gånger om helst hade bestämt sig för att allt var läskigt, så Miss Bond fick agera täthäst ett tag.
Väl framme vid vattnet så sadlade alla av och bytte om och precis när jag slängt upp första gänget så började det spöregna och som moset på grädden (?) bjöd även Gud på väldigt mycket hagel.
Barnen fick panik och ca 8/10 grät, en häst blev rädd för haglet och ryttaren låg strax efter det på marken.
Blodet rann och resten var kalla, blöta och rädda för att det åskade.
Vi ringde Anna som var där på 5 sekunder med stora lastbilen, 4 hästar och ryttare åkte lyxåk hem och resten drog på sig sina "ombyteskläder" (som var helt blöta eftersom dom låg utanför påsarna i regnet).
Så blöta och kalla tog vi oss hem utav att ha rört en enda tå (eller hov) i sjön, utan regnvattnet fick duga.
Väl hemma på gården duschade dom flesta i varmt vatten och efter lunchen packade vi badväskorna (påsarna) och gick ner till stranden och badade utan häst.
Här har vi trogna kioskbarn som spenderar mer tid där än vad jag gör...
 
Idag har jag ingen koll hur det gått, är som sagt ledig och har utnyttjat det till 100%.
Tog en sovmorgon till 11 och snart ska jag rida lite på Marmeladen.
Annars rullar allt på, förutom att Ronny blev sjuk för första gången i tisdags. Men det löste vi genom att Madde fick en snabblektion i hur man kör traktor och nu är allt löst.
 
 
Juste! I tisdags hade vi brännbolls tunering mot Helsingborgs Ridklubb (?) och gissa vilka som vann? ;)
 

/Elsa








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?