Evelina Loppan Blomqvist, den eviga B-ponnyryttaren

2013



Evelina enligt Lovisa:

Tycker att veckans ungdomsledare var duktiga med uppdateringen igår kväll men annars... No offence, men den suger. Bara för att tänker jag därför köra presentationen av Evelina - hon som föralltid kommer kunna rida B-ponny! Here we go;

Mitt första minne av Evelina är en gudasnäll tjej som tog hand om mig som en liten och förvirrad b-ponnyryttare. När jag lärde känna henne mer insåg jag att hon inte bara var snäll - hon var extremt rolig också, och inte en sekund i hennes närvaro är långtråkig. Hon gjorde mina första veckor som lägerelev på AW superroliga och även ganska intressanta - det var med henne som ledare som vi lyckades sätta eld på en macka i mikron. Nu inser jag att jag fick det att låta som att Evelina är extremt oansvarig, och så är verkligen inte fallet. Stackars Evelina kom nämligen in precis innan brandlarmet gick igång och lyckades rädda situationen innan ett gäng elvaåringar brände ner stugan. 
 
Övriga minnen med Evelina inkluderar oftast skog och ponnyer, för det mesta små sådana. Race på hög nivå i Gabeljungsskogen var inte en engångshändelse under min b-ponnytid. Det var dock (tyvärr) Hubertusjakten som vi red tillsammans. Just den jakten är ett av de roligare minnena; vi kan väl säga som så att jag och Evelina, som hade näst intill minst ponnyer, låg i täten hela tiden. Övriga ponnyer låg längst bak i ett lite lugnare tempo, men det vore ju waste of time att rida Hubertusjakt utan att ge allt ansåg vi.
 
Som sagt, Evelina är enligt mig en fett ball tjej som alltid är glad och trevlig och löser allt på ett proffsigt sätt. Roligare person får man leta efter, och därför är jag glad att hon varit en del av min ponnytid!
Hahaha söööt!
Hubertusjakt på Rinkabyfältet 2009 :)
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?